איך לחשב את זמן חימום דוד חשמל בחורף

ישראל היא ארץ חמה ולכן אין לכם צורך לחמם את המים באמצעות הדוד החשמלי בכל ימות השנה, אך בחורף דבר זה הכרחי.

רוב האנשים אינם יודעים איך לחשב את זמן חימום דוד חשמל בחורף ומדליקים את הדוד לאורך כל שעות היום, דבר שלצערכם מבזבז המון חשמל ומנפח את חשבון החשמל שלכם בסוף החודש.

בכתבה הבאה אנו נסביר איך לחשב נכון את זמן חימום המים, איך לבצע זאת בעזרת דרכים יעילות ואיך לקצר את זמן חימום הדוד בעזרת פתרון תקלות.

 

הגבלת זמן חימום דוד חשמל בעזרת שעון שבת

אחת הבעיות בחימום המים של הדוד הוא הדלקת הדוד לזמן רב מבלי להגביל אותו. רוב האנשים כיום עסוקים מאוד במטלות הבית ומטלות העבודה והם מסבים תשומת לב גדולה להדלקת הדוד, אך שוכחים לכבות אותו לאחר שעה או שעתיים ואז נוצר מצב שהדוד שלכם דולק במשך כמה שעות טובות מבלי שהסבתם תשומת לב לזמן שהוא באמת זקוק על מנת לחמם דוד שלם עבור מספר אנשים שמתקלחים בו זמנית.

הדרך הטובה ביותר להגביל את זמן חימום המים היא בעזרת שעון שבת. שעון השבת מתחבר למתג החשמלי ומאפשר לכם לכוון את שעות ההדלקה והכיבוי של חימום המים באופן אוטומטי. פשוט תכננו שעות קבועות שבהם אתם נוהגים להיכנס למקלחת באמצעות השעון. 

 

זמן חימום מים מחושב, מונע תקלות בדוד

החשמל הוא האנרגיה שמחממת את המים בדוד שלכם. אחת התופעות הידועות של מים שמתחממים היא תוצר הלוואי שנקרא אבנית. ככל שאתם מחממים יותר שעות את הדוד החשמלי, אתם למעשה מייצרים הרבה יותר אבנית שחוסמת את חלקי הדוד שלכם ולא מאפשרת חימום יעיל של המים.

אם תחשבו את זמן חימום דוד חשמל בחורף באופן יעיל, תוכלו למנוע תקלות רבות הקשורות באבנית המצטברת. תוכלו לשפר את ידיעותיכם בנושא של תקלות נוספות בדוד החשמל באתר הבא: https://pakahom.com/heater-does-not-heat/electric-heater/

 

זמן מקלחת קרוב ככל הניתן לזמן חימום דוד חשמל

משפחה בת חמש נפשות שבה רוב בני הבית מתקלחים פעם ביום בערב, יכולה להדליק את הדוד למשך שעתיים ובמידה והוא עובד תקין ללא תקלות, שעתיים של חימום הדוד פעם ביום אמורות להספיק עבור המקלחות של כולם. הנחה זו מחשבת כי זמן מקלחת ממוצע של אדם הוא בין רבע שעה לעשרים דקות.

הסוד בכל הסיפור הזה הוא שכל בני הבית יתקלחו קרוב ככל האפשר לזמן חימום דוד חשמל. במידה וביצעתם זאת לפי חישוב זה, לא אמורה להיות לכם בעיה של מים חמים.

לסיכום, חישוב זמן חימום של הדוד שלכם הוא דיי פשוט, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להגביל את זמן חימום המים, להתקלח קרוב ככל האפשר לזמן החימום ולדאוג שהדוד שלכם עובד תקין ללא תקלות אבנית או תקלות אחרות בחלקי הדוד.